سلام حالا شاید باورتان نشه ولی باور کنید که می شود ؛ فقط باید بخوانیمش ... خدایا شکرت . شکرت از این که این همه نعمت را بدون منت در اختیار بندگانت قرار می دهی ... شکرت از این همه لطف و کرم و بی منتت که ارزانی همگان کرده ای و بدون چشم داشتی ... شکرت / این قدر خوشحالم از این که یک مسلمانم ... از این که بنده ای هستم از بندگان تو ای خدا که به دین عبد خودت محمد بن عبدالله هستم ... کتابی دارم که جامع تمام قوانین بشری است ... امامانی دارم هرکدام چراغی بر آسمان هدایت ... و شکرت شکرت شکرتیَا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِیلَ وَ سَتَرَ [عَلَیَ] الْقَبِیحَ یَا مَنْ لَمْ یُؤَاخِذْ بِالْجَرِیرَةِ وَ لَمْ یَهْتِکِ السِّتْرَ یَا عَظِیمَ الْعَفْوِ یَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ یَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالرَّحْمَةِ یَا صَاحِبَ کُلِّ نَجْوَى وَ مُنْتَهَى کُلِّ شَکْوَى یَا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ یَا کَرِیمَ الصَّفْحِ یَا عَظِیمَ الْمَنِّ یَا مُبْتَدِئا بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا یَا رَبَّاهْ یَا رَبَّاهْ یَا رَبَّاهْ،
آنکه زیبایى را آشکار سازى و زشتى را بپوشانى،از آنکه بندگان را بر خطایشان سرزنش نکنى و پرده حرمتشان را ندرى اى بزرگ در بخشش و نیکو در گذشت،اى که آمرزگارىات فراگیر،و دستانت به مهر گشاده است،اى شنواى هر راز و نجومى و سرانجام هر دادخواهى،از که از لغزشها درگذرى،اى بزرگوار در چشمپوشى و گذشت،اى بزرگ بخشایشگر اى آغازگر نعمتها پیش از شایستگى بندگان.حضرت امیر المومنین (ع) فرمودند که هر که در هر روز یکبار یا در سالی یکبار یا در عمر خود یک مرتبه این دعا را بخواند مراد هر دو جهان او برآید و او را از هیچ آفریده بیم نباشد زینهار به هر کس نیاموزید که به حرام بیازمایند نعوذبالله
و از جمله خواص این دعا آن است که خواننده اش پیوسته در نظر خلایق عزیز و مکرم گردد و از تهمت و مذلت ایمن باشد و از منت مردم اسوده شود و از شر دشمنان و حسوددان و منافقان در امان باشد و کارهای بسته ی او گشاده گردد و دشمن بر او ظفر نیابد، قرض او ادا شود و محتاج مردم نگردد و در نظر پادشاه عزیز باشد و سحر و ساحران در وی کاگر نشود و از وسوسه ی شیطان ایمن باشد و هر کاری که پیش گیرد حق تعالی او را مدد و نصرت کند و افراد هر خانه که این دعا در آن باشد از خستگی و مرگ مفاجات ایمن باشند و در آن خانه برکت و نعمت بسیار باشد و هرگز برکت از آن خانه نرود و قحطی در آن خانه راه نیابد و
از جمله خواص این دعای عظیم الشان نوشته شده که :اگر عزیزی در سفر دارید روزهای دوشنبه و پنجشنبه و جمعه این دعا رو بخواند در همان چند روزه آن مسافر به سلامت باز گردد به حرمت این دعا و اگر به سفر رود این دعا را با خود دارد تا جان و ماش محفوظ باشد و دشمن بر وی ظفر نیابد و اگر درویش باشد توانگر شود تا به زیارت کعبه رود و اگر فاسق باشد عابد شود و اگر شارب الخمر باشد خداوند او را توبه نصوح کرامت فرماید
و هر کس این دعا را با خود دارد،محبوب القلوب و مقبول طبع جمیع مردم گردد و هر کس از روی اخلاص و اعتقاد درست بخواند و شک نیاورد به مقصود و مدعای خود برسد و در روایت دیگری از حضرت امیر المومنین (ع) مروی است که فرمود: هر کس دعای نور را در عمر خود یک بار بخواند حق تعالی از گناهان او در گذرد به برکت این دعا، و چون این دعا را خوانند همه بلاها دفع خواهد شد .این دعا را عزیز و محترم باید داشت،چنانکه مشروط است که این دعا را با مشک و زعفران بر کفن میت نویسند آن مرده را عذاب قبر نباشد و صد هزار نور در قبر او بتابد و سوال نکیر و منکر بر او آسان شود و هفت هراز فرشته بر سر قبر او حاضر شوند و بر دست هر یک طبقی از نور که بر سر او نثار کنند و گویند: مترس و اندوه مدار که ما مونس توییم تا روز قیامت و قبر او را فراخ کنند چندان که چشم کار کند و دری از بهشت به قبر او گشایندو دیگر آنکه جبرئیل عرض کرد یا رسول الله من شرم میکنم از آن بنده که این دعا بر کفن او نوشته شده باشد و من او را عذاب کنم و نیز عرض کرد خدا میفرماید: پیش از آدم بنهصد سال این دعا را بر کنگره ی عرش ثبت کردم و به هیچ پیغمبری نفرستادم الّا به امت های تو
هر کس آنرا به صدق دل در ماه رمضان در روز آدینه در هنگامیکه نماز صبح را گذارده باشد و با کسی سخن نگفته باشد بخواند هر حاجتی که دارد حق تعالی در شب قدر که شب فیض است برآورد و چون در ماه رمضان خواند به شروطی که ذکر شد هفت هزار فرشته از مکه و هفتاد هزار از بیت المقدس جمع شوند و هر یکی را هزار سر باشد و بر هر سری هزار دهان و در هر دعان هزار زبان به هر زبانی هزار تسبیح و تهلیل گویند و ثواب آن برای خواننده باشد تا روز قیامت و اگر ثواب این دعا را ده قسمت کنی و هر قسمت آن برابر کوهی به بزرگی دنیا باشد و اگر تمام ثواب آنرا شرح کنم بیشتر امت تو عاصی شوند و تکیه بر این دعا کنند و خلل در دین پیدا شود یا رسول الله خدای تعالی می فرماید هرکس که این دعا را بخواند هر حاجتی که میان من و او باشد روا کنم خوشا بحال بنده ای که این دعا را در کفن خود نوشته باشد چون روز قیامت از قبر سر بردآرد هزار فرشته به استقبال او بفرستم که هر یک را بیرقی از نور در دست باشد با هفتاد هزار غلام که هر یک لجام اسبی بدست که شکم آنها از در و یالشان از یاقوت سرخ و موی آنها چون گیسوی زنان و در پشت هر اسبی قبه ای از نور و در هر قبه چهارصد پرده ازنور آویخته میان هر قبه هزار حوری که بر تختهای استبرق نشسته باشند و بر هر سری هزار گیسو باشد از مشک و عنبر و زعفران و کافور با نامهای موکل نوشته و اگر این دعا را بخواند چون سر از قبر بردارد هزار فرشته دیگر بیایند که دست هر یک جامی که چهار گونه طعام و شیر و انگبین صاف در آن باشد و بر سر هر جامی سرپوشی از نور و بر آن سرپوش ها نوشته شده باشد: لا اله الإ الله محمد رسول الله علی ولی الله و این جام ها را بدست وی دهند تا بیاشامد و آن فرشتگان او را میبرند تا به عرصات قیامت که هر که او را ببیند گوید: این کدام پیامبر است یا کدام شهید از جانب حضرت رب العزه ندا رسد که این نه پیغمبر است و نه شهید، بلکه یکی از امتان محمد(ص) است که دعای نور را خوانده من اورا این عطیه کرامت کرده ام
یا رسول الله هر کس در این دعا شک کند ملعون دنیا و آخرت است
پس جیرئیل (ع) دعا را خواند و حضرت آنرا آموخت
والله اعلم بالصواب
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم یا نورَ النّورِ تنوّرتَ بالنّورِ و النورُ فی نورکَ یا نورُ
اللهم یاعزیزُ تَعَزَّزتَ بالعِزَّةِ و العِزَّهُ فی عِزَّةِ عزّتِکَ یا عزیزُ
اللهم یا جلیلُ تَجَلّلتَ بالجَلالِ و الجلالُ فی جلالِ جَلالِکَ یا جلیلُ
اللهم یا قَدیمُ تَقَدّمتَ بالقَدَمِ و القَدَمُ فی قَدِمَ قِدمِکَ یا قدیمُ
اللهم یا قَدیرُ تَقَدَّرتَ بالقُدرَةِ والقُدرَةُ فی قُدرةِ قُدرتِکَ یا قدیرُ
اللهم یا وهّابُ تَوَهّبتَ بالهَیبَةِ والهَیبَةُ فی هَیبَةِ هَیبَتِکَ یا وهّابُ
اللهم یا علیمُ تَعَلَّمتَ بالعِلمِ و العِلمُ فی عِلمِ عِلمِکَ یا علیمُ
اللهم یا حکیمُ تَحَکّمتَ بالحِکمَةِ و الحِکمةُ فی حِکمَةِ حِکمَتِکَ یا حکیمُ
اللهم یا مالکُ تَمَلّکتَ بِالمُلکِ و المَلَکوتُ فی مَلَکوتِ مَلَکوتِکَ یا مالکُ
اللهم یا قدُّوسُ تَقَدَّستَ بالقُدسِ والقُدسُ فی قُدسِ قُدسِکَ یا قُدُّوسُ
اللهم یا صبورُ تَصَبَّرتَ بِالصَّبرِ و الصَّبرُ فی صَبرِ صَبرِکَ یا صَبوُرُ
اللهم یا مَنّانُ تَمَنَّنتَ بِالمِنَّةِ والمِنَّةُ فی مِنَّتِ مِنَّتِکَ یا مَنّانُ
اللهم یا فَردُ تَفَرَّدتَ بِالفَردِ و الفَردُ فی فَردِ فَردِکَ یا فَردُ
اللهم یا واحِدُ تَوَحَّدتَ بِالوَحدانِیَّةِ والوَحدانِیَّةُ فی وَحدانِیَّةِ وَحدانِیَّتِکَ یا واحِدُ
اللهم یا جَمیلُ تَجَمَّلتَ بِالجَمالِ والجَمالُ فی جَمالِ جمالِکَ یا جمیلُ
اللهم یا سلامُ تَسَلَّمتَ بِالسَّلامِ والسَّلامُ فی سَلامِ سَلامِکَ یا سَلامُ
اللهم یا ربِّ تَرَبَّیتَ بِالرُبوبِیَّةِ والرُّبُوبِیَّةُ فی رُبوُبِیِّةِ رُبوُبِیَّتِکَ یا رَبُّ
اللهم یا قَهّارُ تَقَهَّرتَ بِالقَهرِ والقَهرُ فی قَهرِ قَهرِکَ یا قهّارُ
اللهم یا جبّارُ تَجَبَّرتَ بالجَبَروُتِ والجَبَروُتُ فی جَبَروُتِ جَبَروُتِکَ یا جَبّارُ
اللهم یا کَریمُ تَکَرَّمتَ بالکَرَمِ والکَرَمُ فی کَرَمِ کَرَمِکَ یا کَریمُ
اللهم یا کبیرُ تَکَبَّرتَ بالکِبریاءِ والکِبریاءُ فی کِبریاءِ کِبریائِکَ یا کَبیرُ
اللهم یا رَحیمُُ تَرَحَّمتَ بالرَّحمةِ والرَحمةُ فی رَحمَةِ رَحمَتِکَ یا رَحیمُ
اللهم یا عَظیمُ تَعَظَّمتَ بالعَظَمَةِ و العَظَمَةُ فی عَظَمَةِ عَظَمَتِکَ یا عَظیمُ
اللهم یا مَجیدُ تَمَجَّدتَ بالمَجدِ والمَجدُ فی مَجدِ مَجدِکَ یا مَجیدُ
اللهم یا حَلیمُ تَحَمَّلتَ بالحِلمِ و الحِلمُ فی حِلمِ حِلمِکَ یا حَلیمُ
اللهم لا الهَ الّا انتَ انَّکَ علی کُلِّ شیءٍ قَدیرٌ
سُبحانَ القَهّارُ سُبحانَ الغَفّارُ
سُبحانَ القادِرُ سُبحانَ العَزیزُ
سُبحانَ القاهِرُ سُبحانَ الجَبّارُ
سُبحانَ الصَّبیرُ سُبحانَ الجبّارِ الوَهّابُ
سُبحانَ المانِعُ سُبحانَ المُبین
سُبحانَ الحَیُّ سُبحانَ القَیُّومُ
سُبحانَ الشّافی سُبحانَ الکافی
سُبحانَ المُعافی سُبحانَ الموُمِنُ
سُبحانَ المُهَیمِنُ سُبحانَ الماجِدُ
سُبحانَ الواحِدُ سُبحانَ الاَحَدُ
سُبحانَ الرَّحمَنُ سُبحانَ الجَلیلُ
سُبحانَ الکَریمُ سُبحانَ المُقَدِّمُ
سُبحانَ المُؤَخِّرُ سُبحانَ الَاوَّلُ
سُبحانَ الاخِرُ سُبحانَ الظّاهرُ
سُبحانَ الباطِنُ سُبحانَ الوافی
سُبحانَ الغَنیُّ سُبحانَ المُغَنی
سُبحانَ المُقَدِّرُ سُبحانَ النّوُرُ
سُبحانَ الهادی سُبحان الجَلیلُ
سُبحانَ المُجیبُ سُبحان اللهِ وَ الحَمدُ لِلّهِ وَ لَا الهَ الّا اللهُ اَکبَرُ
سُبحانَ اللهِ المُسَمّی قَبلَ اَن یُسَمّی
سُبحانَ العَلیِّ الاَعلی سُبحانَ اللهِ و تعالی عمّا یَقوُلوُنَ عُلُوًّا کَبیرًا
سُبحانَ ذی المُلکِ والمَلَکوُتِ
سُبحانَ ذی العِزَّةِ و العَظَمَةِ والهَیبَةِ والقُدرَةِ وَالکِبریاءِ والجَلالِ والجَبَروُتِ
سُبحانَ المَلِکِ المَعبوُدِ سُبحانَ المَلِکِ المَقصوُدِ
سُبحانَ المَلِکِ الحَیِّ العَلیمِ الحَکیمِ الَّذی لایَنامُ و لا یَفوُتُ اَبَدًا دائِمًا باقِیًا سُبّوُ حٌ قُدوُسٌ رَبُّنا و رَبُّ الملائِکَةِ
و الرّوُحُ لا الهَ الّا اللهُ وَحدَهُ لا شَریکَ لَهُ لَهُ المُلکُ وَ لَهُ الحَمدُ و هُوَ علی کلِّ شیءٍ قَدیرٌ
یا حَیُّ یا قَیّوُمُ یا ذَالجَلالِ وَالاِکرام
لا الهَ الّا هُوَ عَلَیهِ وَ تَوَکَّلتُ وَ هُوَ رَبُّ العَرشِ العَظیمِ وَ لا حَولِ وَلا قُوَّةِ اِلّا بِاللهِ العَلِیِّ العَظیمِ
بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحمینَ
لا الهَ الّا اللهُ الحَلیمُ الکَریمُ
لا الهَ الّا اللهُ العَلیُّ العَظیمُ
سُبحانَ اللهِ ربِّ السَّمواتِ السَّبعِ وَرَبِّ الاَرَضینِ السَّبعِ وَ ما فیهِنَّ و مابَینَهُنَّ و رَبُّ العَرشِ العَظیمِ
وَ اَلحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمینَ
یا مَن اَظهَرَ اَلجَمیلِ وَ سَتَرَ اَلقَبیحِ یا مَن لَم یُؤاخِذ بِالجَریرَةِ وَ لَم یَهتِکَ السِّترَ
یا عَظیمَ اَلعَفوِ یا حَسَنَ التَّجاوُزِ یا واسِعَ اَلمَغفِرَةِ و یا باسِطَ اَلیَدَینِ
بِالرَّحمَةِ یا صاحِبَ کُلِّ نَجوی و یا مُنتَهی کُلِّ شَکوی و یا مُفَرِّجَ کُلِّ کُربَةٍ یا مُقیلَ کُلِّ عَثرَةٍ یا کَریمَ الصَّفحِ
یا عَظیمَ المَنِّ یا مُبتَدِءًا بِالنِعمِ قَبلَ اِستِحقاقِها یا رَبّاهُ یا سَیِّداهُ یا غایَةَ رَغبَتاهُ
اَسئَلُکَ بِکَ و بِمُحَمَّدٍ و عَلِیٍّ و فاطِمَةَ و الحَسَنِ و الحُسَینِ و عَلِیِّ بنِ الحُسَینِ و مُحَمَّدَ بنَ عَلِیٍ
و جَعفَرِبنِ مُحَمَّدٍ و موسَی بنِ جَعفَرٍ و عَلِیِّ بنِ موسی و مُحَمَّدَ بنِ عَلِیٍّ و عَلیِّ بنِ مُحَمَّدٍ وَ الحَسَنِ بنِ عَلیٍّ
وَالقائِمِ المَهدِیِّ الاَئِمَّةِ الهادِیَةِ عَلَیهِمُ السَّلامُ اَن تُصَلِّیَ علی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
و اَسئَلُکَ یا اللهُ یا اللهُ اَلّا تُشَوِّهَ خَلقی بالنّارِ و اَن تَفعَلَ بی ما اَنتَ اَهلُهُ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ
التماس دعا